PUBLICIS COMMERCE
WEET JE KLANTEN TE VINDEN IN IEDER KANAAL

OVER PUBLICIS COMMERCE
Wij zijn een groot team dat de wereld van commerce van binnen en buiten kent. Specialisten met verschillende disciplines en kennis, aan merk- als bureaukant, van retail tot tech. Onze grootste troef is ons internationale netwerk, waardoor we bovenop de nieuwste ontwikkelingen zitten.
WIJ GIDSEN MERKEN NAAR GROEI
Strategie, advies en implementatie: allemaal om ervoor te zorgen dat de investeringen leiden tot commerciële groei, ongeacht de plek waar consumenten kopen.
WIJ RICHTEN ONS OP

ONLINE RETAILERS
&
MARKETPLACES

OMNI
CHANNEL
RETAIL

DIRECT
TO
CONSUMER
ONZE KLANTEN









DIT IS HOE WIJ ONZE KLANTEN HELPEN

INRICHTEN EN OPTIMALISEREN VAN HET DIGITALE SCHAP
Het is dringen in de schappen, en de ruimte wordt steeds kleiner. Maar doordat de consument z’n zoektocht tegenwoordig online begint, is het potentieel veel groter. Met de juiste productinformatie, afbeeldingen, assortimentsselectie en reviews vergroot je de online vindbaarheid van je merk en stimuleer je aankoopgedrag. Het digitale schap stelt merken in staat relevanter aanwezig te zijn en op een betekenisvollere manier in contact te komen met hun consumenten. De juiste keuzes hierin maken is dan ook essentieel.
- Retail content audit en aanbevelingen
Share of search & shelf, PDP kwaliteitscheck - Retail content productie
Basic en rich content, A+, SEO - Retail content implementatie en onderhoud

ADVERTEREN OP MARKETPLACES EN ONLINE RETAILERS
Miljoenen consumenten bestellen producten via Bol.com en Amazon en doen hun dagelijkse online boodschappen via Albert Heijn of Jumbo. Wil je succesvol zijn in de online retailomgeving, dan is adverteren een must. Gesponsorde posities maken producten zichtbaar en vindbaar. Retail Media stimuleert de verkoop en is onmisbaar binnen de online strategie.
- Sponsored products
Criteo, Amazon Marketing Services, Mabaya - Display advertising
Amazon DSP - Shopping-campagnes met partners
Google, Facebook
GOEDE CIJFERS HARDE FEITEN
AH RETAIL MEDIA
+38% bereik
Nederlands eerste crossmediale onderzoek op merk en sales KPI’s.
- +38% incrementeel bereik onder shoppers 18+ door toevoeging van AH DOOH & instore communicatie op ATL
- +34% aankoopintentie door combi TV & AH
- +12% sales door AH schapcommunicatie / displays
- +2% sales door AH DOOH


HEINEKEN
+9% sales bij Jumbo
Of digitale banners impact hebben op sales? En of. We pakten historische data van Jumbo-shoppers en geofencing, en vergeleken test- en controlewinkels met elkaar.
- +9% sales Heineken producten
- +1,6% ROI Heineken bier Nederland
- +6% sales uplift gehele biercategorie
ONZE PARTNERS





