UPDATES

NIEUWS / 15.04.2021

HERVORMD PUBLICIS GROUPE: ‘EEN NIEUWE CREATIEVE KRACHT OM REKENING MEE TE HOUDEN’

Drie-eenheid Eduardo Marques, Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff vertelt over de doelstellingen van een nieuw begin.

Eduardo Marques, de nieuwe BeNeLux CCO van Publicis Groupe legde de duidelijke doelstelling van het bureau al uit tijdens een eerder interview. ‘Ik ben binnengekomen met de missie om van Publicis Groupe de grootste creatieve hub van de wereld te maken. Vanuit die ambitie heb ik mij verdiept in het Nederlandse creatieve landschap.’

Sinds de aankondiging dat ook Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff aan boord zouden komen als executive creatief directeuren, zijn de heren inmiddels gestart. Nu claimt de creatieve drie-eenheid dat het op ramkoers ligt met het uitzetten van de lijnen om de missie van Marques te realiseren. Een interview.

In beweging
In een volledig leeg Publicis-gebouw in Amsterdam. Ergens in een open kantoorruimte zitten de drie mannen bij elkaar, covid-proof op gepaste afstand van elkaar, op comfortabele sofa’s, met een biertje of een cola. Door het haast kinderlijke enthousiasme waarmee ze in gesprek zijn is op te merken dat het nieuwe creatieve team elkaar lijkt te begrijpen, ze spreken schijnbaar eenzelfde universele taal. Niet op te merken met het ‘blote gehoor’.
Op de vraag ‘hoe gaat het’ springt de Braziliaanse cco op, slaat met zijn vuist in zijn hand en zegt met een lachend gezicht: ‘We hebben elkaar voor nu alleen nog maar gesproken over de telefoon, maar we zijn klaar om te knallen. We hebben een plan, zijn bezig met data en mediapartners. Publicis is in beweging. We hervormen en zijn ‘ready to fire’.’

Bewijzen
Het bureau, dat in Nederland nog niet bepaald bekend staat als het grootste creatieve vehikel, heeft nu drie zwaargewichten aan het roer. De ervaren rotten, die allemaal de prijzenkast vol hebben staan, weten dat ze zich aansluiten bij een bureau dat zich eigenlijk nog moet bewijzen. Vrouwes zegt daarover dat ze altijd al wel bekend waren met Publicis en er in het verleden ook vaker tegen hebben moeten pitchen. ‘Het bureau speelde een steeds meer dominante rol bij veel pitches. Sinds de stappen die ceo Jacco ter Schegget heeft gezet en de introductie van de ‘Power of one’-filosofie, de volledige integratie van de disciplines media, creatie, productie, commerce, influence en data, is Publicis een lastige partij om tegen te strijden.’

Andere route
Toch wilden de creatieven eerst bewijzen zien van de nieuw te varen koers voor ze aan boord kwamen. Vrouwes: ‘Iedereen kan wel grote plannen hebben en we zaten goed bij DDB. Maar toen we met Marques in gesprek kwamen legde hij zijn visie en ambitie uit, daarna waren we er snel uit.’
Ludenhoff voegt daaraan dat DDB ook transformeerde na de managementverandering daar. ‘Het datadeel werd minder en het bureau kreeg een andere visie op creativiteit. Een verandering die ook gepaard ging met andere doelstellingen. Wij houden van de weg voorwaarts… Dan hoort daar ook een andere route bij.’

‘Power of one’
Vrouwes bevestigt de woorden van zijn collega en geeft daarbij aan dat door de verandering bij DDB zij open stonden voor een switch. ‘We pikten signalen op van bureaus en merkten de belangstelling in ons.’
De Publicis-werkwijze is een geïntegreerde. Ludenhoff legt daarbij uit dat alle onderdelen, van media tot data, zijn vervlochten met elkaar en allemaal van essentieel belang zijn voor het creatieve werk en het uiteindelijke succes. ‘Het zou natuurlijk jammer zijn wanneer  een creatief hoogstaande campagne door de verkeerde media-inzet niet de aandacht en waardering krijgt die het verdient.

Doelstellingen
‘Wij streven altijd naar het beste werk voor een klant. Als je maar weet wat de doelstellingen van een merk of organisatie zijn, dan kan je achterhalen wat nodig is om ook echt iets te betekenen om die doelstellingen te helpen realiseren.’ Marques springt daar op in door te stellen dat hij bekend was met het werk van het duo voor hij ze binnenhaalde. ‘Ik wil alleen maar de besten in mijn team en nadat we een half uur samen over de telefoon spraken wist ik het: we delen dezelfde visie om tot de creatieve output te komen.’

Dan ‘maar’ de maan
Op de vraag wát het dan precies is wat het team wil creëren zet Marques zijn woorden helder uit: ‘Alleen het beste telt: ‘Need to shoot for the stars and perhaps come back with moon.’ Dat gaat ook lukken volgens hem.

‘We hebben een internationaal georiënteerde visie met lokaal bekende creatieven. We complementairen elkaar daarin ook. Want ik weet bijvoorbeeld zelf niet hoe de Nederlandse bevolking omgaat met Heineken op de verschillende contactpunten, ook al interpreteer ik de aangeleverde data. We moeten daar op een lokaal level wel de kennis van hebben, want het gaat altijd over de hele customer journey. Dat, met de data, inspireert het creatieve en daarna de performance en e-commerce met de juiste boodschap. Al die krachten moeten we integreren in het eindresultaat.’

…van de wereld’
Maar wanneer ben je als bureau de grootste creatieve hub? Gaat dat om de prijzen of is er een speciale crea-index? ‘Het ontwikkelde werk moet engagen’, zegt Marques. ‘Mensen haten reclame, maar mensen willen wel geëntertaind worden. Dus moet je zo goed zijn als Netflix. Wij kijken alledrie niet naar reclame als reclame omdat wij doelgroepen willen entertainen. Mensen emotioneel betrekken bij de boodschap en ze in beweging zetten. Als je opdrachtgevers altijd die garantie kan geven en dat ook nakomt, overal, dan hoor je bij de besten.’

Succes
Ludenhoff gaat daar nog iets dieper op in: ‘We kijken vanuit het consumenten-perspectief, empatisch, daarbij wetende dat ook ‘simplistische’ creativiteit briljant effectief en entertainend kan zijn. Zoals gezegd willen we groots creatief werk maken, dat kan ook een zeer eenvoudige boodschap zijn die resoneert. En daar gaat het om. Vrouwes vindt daarbij dat succes wel op verschillende manieren te meten is. ‘School for Justice bijvoorbeeld, voor Free a Girl, het sociale effect van die opdracht is ‘way cooler’ dan het winnen van welke Lion-award dan ook.’

Internationale groep
De gezamenlijke kick-off is inmiddels geweest en de heren geven te kennen de ‘talk-of-the-town’ te willen worden, waarbij the ‘town’ erg ver reikt. Marques blijft daarvoor de brug tussen het BeNe-deel van Publicis Groupe en de rest van het internationale netwerk. Ook geeft het nieuwe creatieve leiderschap aan dat hoe ‘hard’ ze ook willen knallen, ze goed begrijpen dat er een portfolio opgebouwd moet worden, voor ze zich met nieuw werk de ‘besten’ mogen noemen.

‘Rekening mee houden’
Brego Keller, directeur van Publicis Groupe Nederland, die op een afstand met een half oor mee zat te luisteren vat het gesprek eenvoudig samen. ‘Het team heeft het vertrouwen en ze zullen bewijzen dat Publicis Groupe een nieuwe creatieve kracht in de hele branche is waar rekening mee gehouden moet worden. We letten enorm op de kwaliteit van het werk, want goed werk opleveren is cruciaal om te groeien en merken aan ons te binden.

Wij verkopen creativiteit die werkt, daar rekenen we onszelf allemaal op af. Verder wordt het natuurlijk een fun ride.’

NIEUWS / 04.02.2021

CREATIEVE DIRECTIE PUBLICIS GROUPE BREIDT UIT MET VROUWES EN LUDENHOFF VAN DDB

Het aantrekken van de awardwinning creatieven is het eerste wapenfeit van de recent benoemde BeNeLux cco Marques.

Creatieve directie Publicis Groupe breidt uit met Vrouwes en Ludenhoff van DDB
Publicis Groupe Nederland breidt het creatieve team uit met Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff, overkomend van DDB. Beiden nemen ze de positie in van creatief directeur. Met de aanstelling van Vrouwes en Ludenhoff wil het bureau verdere invulling geven aan de creatieve ambities zoals uitgesproken door Eduardo Marques.

Creatieve hub
Het aantrekken van Vrouwes en Ludenhoff is het eerste wapenfeit van de recent benoemde BeNeLux cco Marques: ‘Ik ben binnengekomen met de missie om van Publicis Groupe de grootste creatieve hub van de wereld te maken. Vanuit die ambitie heb ik mij verdiept in het Nederlandse creatieve landschap. Met Maarten en Friso halen we twee toppers uit de markt die weten hoe je creatief werk naar een hoger plan tilt. Zij weten als geen ander hoe je technologie en data inzet voor cutting-edge creatief werk.’

Bekroonde creatieven
Vrouwes en Ludenhoff werkten bij DDB onder andere voor Ogilvy, Lowe, FHV/BBDO en J. Walter Thompson. De awardwinnende creatieven zijn bekend van campagnes als ‘The School for Justice’ voor Free a Girl, ‘Pay with Views’ voor Opel, ‘the unbias button’ voor ELaN Languages en ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING. Werk waarvoor zij onder andere 8 Cannes Lions (2 gold), 4 D&AD’s (1 Black Pencil), 3 New York Festivals, 2 One Shows, 1 Epica Grand Prix en 5 ADCN Lampen wonnen.

Brego Keller, directeur Publicis Groupe Nederland: ‘We laten er geen gras over groeien en pakken door in 2021. Eerst de benoeming van Eduardo en nu Maarten en Friso, een beter bewijs van onze ambitie is er niet. Met Maarten en Friso halen we geïntegreerde denkers en sterke leiders binnen. Zij zijn een verdere versterking van onze Power of One-propositie waarin we media, creatie, productie, data, commerce en influence integreren. We zien 2021 vol vertrouwen tegemoet.’

Totaalspel
Vrouwes en Ludenhoff zeggen zelf over hun overstap: ‘Wij zijn gevallen voor de ambitie, de ondernemende spirit en de energie van het bureau. Het is een bureau met de blik naar voren. Wij geloven in de geïntegreerde visie en de sterke datapropositie. Publicis snapt het totaalspel heel goed. En dat creatie daar een onmisbare rol in speelt. Met Marques aan het Benelux-roer laat het bureau zien creatief gezien met de top mee te kunnen spelen.’

NIEUWS / 13.01.2021

PUBLICIS GROUPE BENELUX STELT CREATIEF WONDER EDUARDO MARQUES AAN ALS CCO

De awardwinning Braziliaan complementeert de nieuwe organisatie van het bureau dat bewijst door te pakken op creatief vlak.

Publicis Groupe Benelux heeft bekend gemaakt dat Eduardo Marques aantreedt als nieuwe chief creative officer voor Nederland en België. De Braziliaan is een globetrotter die gedurende zijn carrière 40 Cannes Lions, waaronder 3 Grand Prix en 1 Titanium, gewonnen heeft toen hij voor 180 LA en Publicis Spanje werkte. De ambitie die Publicis Groupe met de aanstelling uitspreekt: ‘Samen met Bruno Bertelli die Le Pub zal leiden, referentiewerk maken voor alle Publicis Groupe klanten in de Benelux and beyond.’

Het bureau zegt dat Marques zijn tijd zal gaan verdelen over de creatieve vloer in Nederland en België en daarnaast toetreedt tot de BeNe board van Publicis Groupe. Publicis legt daarnaast uit dat Marques de creatieve wind is, die de samenstelling van de nieuwe organisatie complementeert. Marques is onder andere bekend van zijn Ikea-campagne ‘Real life series’ en de ‘Moldy Whopper’.

Moderne creativiteit
Ter Schegget geeft aan met trots te mogen delen dat Marques nu onderdeel is van het Publicis Groupe BeNe-team: ‘Marques is een internationaal creatief toptalent dat zowel onze lokale als lokaal opererende internationale merken zal voorzien van moderne creativiteit. Hij heeft bewezen merken succesvol te kunnen activeren over verschillende touchpoints: video, print, digital en product design. Marques is dus een moderne customer experience-denker die vanuit het merk klanten helpt om hen in deze sterk veranderende wereld te connecten met hun doelgroep. Daarnaast kan Marques in deze nieuwe rol putten uit het beste talent vanuit twee markten voor onze klanten.’

Bruno Bertelli, global cco Publicis Worldwide, vult daarop aan: ‘Eduardo is een van de meest onderscheiden creatieven in de groep. Het feit dat hij nu Spanje inruilt voor Brussel en Amsterdam is opnieuw een bewijs van het belang van onze investeringen in de Benelux regio en de creatieve kansen die de markt biedt. Hij is een schitterende verhalenverteller die heel goed strategie, data en story-doing met elkaar weet te verbinden.’

Brede scope
Brego Keller, directeur Publicis Groupe Nederland, zegt al een hele tijd op zoek te zijn geweest naar een zwaargewicht om deze rol op zich te nemen. ‘De creatieve reputatie van de lage landen is steeds heel sterk geweest, de tientallen awards die we de afgelopen 10 jaar als regio binnenhaalden zijn daar een bewijs van. Dat wilden we absoluut bestendigen, maar evenzeer vernieuwen. We merken dat onze klanten nu meer nodig hebben dan een spraakmakende viral of een slimme activatie. Toen we ‘Marques 6 maanden geleden voor het eerst keer ontmoetten, klikte het meteen vanwege de brede scope van het uitstekende werk dat hij maakte, altijd gebaseerd op slimme insights.’

Universiteit voor creativiteit
Vanuit Brazilië geeft Marques aan dat hij de nobele taak krijgt om Publicis Groupe te veranderen waarbij het zwaartepunt meer op creativiteit komt te liggen. ‘De BeNe-regio is een geweldige universiteit voor creativiteit, het is een hotspot in de hele wereld. De Power of One structuur van Publicis Groupe is veelbelovend. Met de creatieve vloer van Publicis BeNe wil ik het werk naar een hoger plan tillen: zowel op regionaal als globale schaal.’

Global award-winning level
Marques, die hiervoor 3,5 jaar in Spanje werkte in een zelfde rol voor Publicis, vertelt dat het level in België en Nederland hoger ligt dan in Spanje. ‘Toch is het me in Spanje gelukt om het Publicis-niveau op een global award-winning level te krijgen. Dit gebeurde in het eerste jaar met de ‘Real life series’-campagne van Ikea en in het tweede jaar opnieuw met de ‘Moldy Whopper’ voor Burger King. Dit level van creativiteit wil ik ook met Publicis Groupe BeNe bereiken.’

Bewijzen & ambitie
De 43 jarige Braziliaan is ambitieus en zegt  dat hij nog veel kan leren over leiderschap en management. ‘Ik ben pas drie jaar cco en de laatste twee jaar heb ik het meer geleerd dan in mijn hele carrière. Ik weet nu hoe operations werkt en let meer op de ‘profitability’ van het werk. Om het beste creatieve werk ter wereld te maken komt er meer bij kijken dan enkel creatief zijn met het team. Als cco ben je een partner en moet je je ook focussen op de business. Ik zie de kans om het creatieve team in België en Nederland te leiden dan ook als een waardering voor al het werk dat ik deed in Spanje naast de creative lead zijn.’

Toch heeft Marques er wel aan gedacht om ooit zijn eigen bureau te hebben maar hij vindt dit nu nog te vroeg omdat hij zich nu eerst hier wil bewijzen. ‘BeNe is een veel grotere markt dan Spanje en nu na Brexit verwachten we dat het de ‘next big hub’ van creativiteit wordt. In die hub gaan wij het verschil maken en de leiding nemen. Pas als dat is gelukt, kijk ik weer verder.’

Creatieve inspiratie
‘Ik ben een reclame-nerd. Ik kijk alles. Alle festivals. Alle award-shows en dat gaat verder dan reclame alleen. Ik kijk naar de Netflixen, de Hulu’s en hoe zij het doen. Hoe ze evolueren en hoe het publiek daarop reageert en die content consumeert. Van dat soort organisaties moeten we leren om als ad-agency net zo goed te worden. Ik geloof dat dat kan. Wij moeten de doelgroepen van de merken waarvoor we werken laten dromen, ze een goed gevoel geven en ze tevreden stellen. Wij zijn de creatieve bedenkers die het publiek moeten engagen met het merk op een emotionele manier. Om de juiste manier te vinden moeten wij daarom ook inspiratie en kennis halen uit kunst en goed kijken naar entertainment. Waar worden mensen blij van? Zelf moet ik dit creëren, ik wil creëren. Ik kan niet zomaar volgen. Ik wil die nieuwe manier vinden, tot een nieuw inzicht komen, het nieuwe product bedenken dat mensen doet verbazen en verwonderen.

Nu is het mijn taak om met Publicis Groupe creatief voorop te lopen op dat wat al is. Hiervoor moeten we denken en bewegen als een start-up, want creativiteit beweegt supersnel.’

De nieuwe cco zegt heel goed te weten dat er ook geld verdiend moet worden maar dat de business zelf creativiteit moet zijn. ‘Creativiteit is wat wij verkopen. Dat is ook hetgeen dat geld oplevert en ons onderscheidt. Dat maakt ons winstgevend. Als je nu kijkt naar de meeste datagedreven-, consultancy-, of campagnebureaus zie je dat het meeste allemaal hetzelfde is. Dat zal die bureaus uiteindelijk opbreken want het ontbreekt aan creativiteit.’

‘Het start met creativiteit’
Sneller en goedkoper, dat veel bureaus volgens Marques bieden is niet de manier. ‘Creativiteit moet leidend zijn want dat onderscheidt en dat leidt tot nieuwe business. Hiervoor is wel creatief talent nodig. Die creatieven zijn belangrijk. Die moet je als bureau behouden, zij maken het verschil. Dat zorgt voor tevreden klanten en dat maakt het werk ook nobel. Het start met creativiteit.’

Het geheim van succes
Het energielevel en enthousiasme van Marques voor het vak is door de telefoon te voelen en aanstekelijk. Hij zegt dat dat ook het geheim is van zijn succes. ‘Ik weet hoe ik om moet gaan met mensen. Ze inspireren zodat ze mijn enthousiasme voelen en daardoor volgen. Daarvoor moet je de beste zijn voor je mensen, de beste vriend, de beste partner. Ik ben precies hetzelfde als zij. Een creatief en als zij zien dat ik vrolijk wordt van een briefing, dan worden zij dat ook. Je ziet ze dan denken “Dit is gaaf”. Ik wijs dan slechts de weg door passie voor het vak te tonen. Dan weet ik dat we samen het creatieve proces succesvol volbrengen. Zo wil ik mijn team hoop geven. De hoop dat ze zeker weten dat ze creatief fantastisch werk gaan maken. Werk waar moeders trots op zijn en waar je vrienden meer van willen weten. Dat moet mijn team voelen. Dat gevoel, die trots, dat is zo vet.’

Dat proces met het hele team is het geheim van succes, zegt Marques. Ook het geheim van zijn succes. ‘Heb je plezier. Dan kun je prijzen winnen, een briljant portfolio laten zien en een toekomst bouwen.’

‘Publicis Groupe laten schitteren’
Mijn doel? ‘ik wil van Publicis Groupe de grootste creatieve hub ter wereld maken. Dat iedereen ons kent. Ik wil Publicis Groupe laten schitteren. Nieuwe klanten binnenbrengen en verder groeien.’

NIEUWS / 21.10.2020

PUBLICIS GROUPE NEDERLAND VERWELKOMT MIRIAM VAN DIJK EN IVOR VAN MAAREN

Amsterdam, 21 oktober 2020 – Publicis Groupe Nederland maakt vandaag de benoeming bekend van Miriam van Dijk (43) als Account Lead en Ivor van Maaren (37) als Client Director. Van Dijk wordt medeverantwoordelijk voor de creatieve accountafdeling en zal toetreden tot het managementteam. Van Maaren gaat zich focussen op strategisch accountmanagement binnen het media portfolio. Beide talenten versterken de Publicis Groupe propositie van volledige integratie van de disciplines: media, creatie, productie, commerce, influence en data.

Van Dijk werkte eerder voor onder meer JWT, DDB, DDB China en MediaMonks. Gedurende haar gehele carrière heeft zij zich gericht op het ontwikkelen van teams, accountprocessen en klantrelaties. Met haar teams werkte zij voor een breed scala aan merken. Van Dijk: “Publicis Groupe kan als enige first, second en third party data combineren met creativiteit. Aan deze propositie wil ik graag verder bouwen. Het staat garant voor een enorm groeipotentieel en stelt me in staat om mooi werk te maken voor prachtige klanten.”

Brego Keller, COO van Publicis Groupe is zeer verheugd. “Miriam komt op het juiste moment. Zij is een door de wol geverfde allrounder met ervaring in merkenbouw, maar ook digitale communicatie en productie. Haar kracht ligt in het leiden en beter maken van multifunctionele teams. Met haar ervaring en enorme drive legt zij de lat altijd hoger en staat zij garant voor het beste resultaat voor onze klanten.”

Ivor van Maaren werkte ruim 13 jaar bij Mindshare, onder andere als global strategy director op het Nike account in Portland, en meest recentelijk in Frankfurt Am Main op het global Sanofi account. Van Maaren: “Ook ik geloof sterk in de geïntegreerde aanpak. Het centraal stellen van strategie en data leidt tot daadwerkelijk succesvollere campagnes, zeker in samenwerking met inspirerende klanten als Samsung, Disney & PUIG die ook vertrouwen hebben in deze aanpak.”

“Met het toetreden van Ivor van Maaren tot onze organisatie versterken we ons mediaportfolio zowel strategisch als op client service gebied”, benadrukt Keller. “Ivor brengt een berg aan internationale ervaring mee die past bij onze global klanten en onze internationale ambities.”

NIEUWS / 19.11.2020

DR. WOLFF KIEST PUBLICIS GROUPE ALS MEDIAPARTNER

Amsterdam, 19 november 2020 – Publicis Groupe heeft de mediapitch gewonnen voor de mediaplanning en -buying van Dr. Wolff Group. Het van Duits origine familiebedrijf Dr. Wolff Group dat bestaat sinds 1905, heeft acht merken die zich allen richten op huid-, haar- of gebitsproblemen. Recent is dit uitgebreid met een nieuwe categorie: desinfecteermiddel. Het gewonnen account draait onder meer om de merken Alpecin, Plantur en Vagisan. Publicis Groupe is inmiddels gestart met een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes.

Kerstin Schnelle, Head of International Key accountmanagement van Dr. Wolff Group over de samenwerking: “Met Publicis Groupe hebben wij een krachtige partner gevonden om aan onze geïntegreerde mediastrategie voor onze merken te bouwen. We waren onder de indruk van de breedte van de dienstverlening en de snelle en transparante werkwijze van Publicis Groupe. Bovendien hadden we direct een klik met het team van Publicis Groupe. We hebben veel vertrouwen in onze nieuwe partnership en kijken uit naar de eerste resultaten van de mediacampagnes.”

Brego Keller, COO Publicis Groupe over de samenwerking: “De verschillende merken van Dr. Wolff Group zijn een mooie toevoeging voor ons klantenportfolio. Met onze geïntegreerde Power of One propositie, hebben we de juiste disciplines in huis als adviserend mediapartner en zien hierin een mooie kans om onze data- en commerce-kennis aan de mediastrategie toe te voegen. Inmiddels zijn we met veel plezier gestart samen te werken met het innovatieve en prettige team van de Dr. Wolff Group.”

Le Pub

NIEUWS / 04.11.2020

HEINEKEN LANCEERT SAMEN MET PUBLICIS GROUPE NIEUW BUREAUMODEL ‘LE PUB’ VOOR CREATIEVE MERKBELEVING WERELDWIJD

Le Pub wordt aangestuurd door Epsilon en Publicis Sapient om creativiteit, data en merkbeleving voor Heineken te integreren.

Amsterdam, 4 november 2020 – Voortbouwend op vijf jaar samenwerking lanceert Heineken met Publicis Groupe vandaag een nieuw bureaumodel ‘Le Pub’ om de beste consumentenervaringen te bieden op wereldwijde schaal. Le Pub versnelt de time to market van creatieve campagnes en stimuleert de verkoop waardoor Heineken profiteert van een duurzaam concurrentievoordeel. De oprichting van Le Pub weerspiegelt het Power Of One-aanbod van Publicis Groupe dat innovatieve oplossingen en personalisatie op schaal levert.

Het nieuwe bureau Le Pub zal de teams van Milaan en Amsterdam samenvoegen en integreren met data en tech van Epsilon en Publicis Sapient om slimme creatie en merkbelevingen te bieden.

Bram Westenbrink, Global Senior Director Heineken zegt: “In een dynamische wereld moeten we als merk versnellen om relevant te blijven voor de consument. Dit vraagt snel schakelen. Om die reden passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gericht op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.

Bram Westenbrink, vervolgt: “De wereldwijde pandemie betekende dat we moesten aanpassen. We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen. De samenwerking met Publicis zal ons helpen om groei te stimuleren, waardoor Heineken® een duurzaam concurrentievoordeel krijgt. We zijn verheugd om aan de slag te gaan.”

Bruno Bertelli, Global Creative Director bij Publicis WW en CEO van Le Pub: “Met de oprichting van Le Pub lanceren we een nieuw bureaumodel, waarmee we laten zien hoe we met onze unieke positie impactvolle ervaringen creëeren die invloed hebben op het dagelijkse leven van mensen. Door de kracht van creativiteit, data en technologie te combineren ontstaat ‘Alchemie’. Na bijna een decennium met Heineken® te hebben gewerkt, ben ik er zeker van dat zij de perfecte klant zijn om dit mee te lanceren.”

Le Pub krijgt zijn hoofdkantoor in Amsterdam met een nieuwe creatieve ruimte die op 1 januari 2021 haar deuren opent.

simone bel nick kouwenhoven

NIEUWS / 22.07.2020

MSL NEDERLAND BREIDT HET TEAM UIT MET SENIOR ADVISEURS SIMONE BELL EN NICK KOUWENHOVEN

Strategisch communicatiebureau MSL Nederland, gespecialiseerd in reputatie en influence, breidt haar team uit met twee zeer ervaren communicatieprofessionals. Simone Bel en Nick Kouwenhoven gaan als zelfstandig adviseur samenwerken met MSL. MSL versterkt hiermee haar advieskracht als onderdeel van het geïntegreerd communicatieaanbod van Publicis Groupe Nederland. Ruim 250 specialisten werken hierbij nauw samen op het gebied van influence, media, productie, data, creatie en commerce.

LEES MEER

NIEUWS / 17.06.2020

MARC VERSCHOOR BENOEMD TOT CHIEF GROWTH OFFICER

Publicis Groupe Nederland breidt haar board uit. Marc Verschoor vervult met ingang van 1 mei 2020 de positie van Chief Growth Officer.

LEES MEER

NIEUWS / 10.06.2020

ADCN-NOMINATIE VOOR EEN TEGEN EENZAAMHEID

De zomercampagne ‘text against loneliness’ voor het Ministerie van VWS is genomineerd bij de ADCN in de categorie ‘direct’.

LEES MEER

NIEUWS / 03.06.2020

UNIEK ONDERZOEK PUBLICIS GROUPE VOOR DURACELL

Vaak is het zwart – wit. TV zet je in voor merkbekendheid en winkelcommunicatie zorgt voor conversie. Maar is dat wel zo? Publicis Groupe onderzocht in samenwerking met onderzoekspartner MeMo² de rol van een klassieke media campagne én de toevoeging van Albert Heijn als media kanaal binnen de customer journey van Duracell – zowel op merk als op sales.

LEES MEER

NIEUWS / 04.05.2020

DPG MEDIA BELGIE INTERVIEW MET JACCO

Onze CEO Jacco ter Schegget praat met DPG media Belgie over hoe hij de Corona crisis ervaart, zowel persoonlijk als zakelijk.

LEES MEER

NIEUWS / 24.04.2020

NIEUWE CAMPAGNE: RENAULT RAAMREIS

Dat je tijdelijk even geen leuke uitstapjes meer kunt doen met het gezin, betekent niet dat je er niet over mag dromen. Daarom creëerden we voor Renault Nederland: de Raamreis. Doe mee en maak kans op pretparkkaartjes voor het gezin. 

LEES MEER

NIEUWS / 22.04.2020

NATIONAAL COMITÉ 4 EN 5 MEI CAMPAGNE

In korte tijd produceerden we een nieuwe campagne (TV, radio, social, OLV, outdoor) die Nederlanders met elkaar verbindt ondanks dat iedereen thuis zit. Samen staan we stil bij 75 jaar vrijheid.

LEES MEER

NIEUWS / 10.04.2020

EEN ZILVEREN SPIN AWARD GEWONNEN!

Een zilveren Spin Award voor onze Classic NL Nachtkastjes concert campagne! Heel blij met deze ring in de categorie Mobile Classic FM Nederland!

LEES MEER

NIEUWS / 20.03.2020

GOED NIEUWS: 8x GENOMINEERD VOOR SAN AWARDS

Met trots delen we dat we genomineerd zijn voor maar liefst 8 San Awards. Voor de campagnes waar we met passie en liefde aan gewerkt hebben.

LEES MEER

NIEUWS / 12.03.2020

AWARENESS CAMPAGNE: PS IK HEB MS

Voor onze klant Merck ontwikkelden we een nieuwe campagne: PS ik heb MS. Met deze campagne willen we meer awareness creëren rondom de ziekte MS, want hier heerst nog steeds veel onduidelijkheid over.

LEES MEER

NIEUWS / 25.02.2020

INTERVIEW MET PUBLICIS

Publicis Groupe NL geeft antwoord op de veranderingen in de industrie vanuit de ‘Power of One’ filosofie; een volledige integratie van de disciplines media, creatie, productie, commerce, influence en data. Lees het hele interview met Adformatie.

LEES MEER

NIEUWS / 06.02.2020

GASTBLOG: #IKZORG GOUDEN LOEKIE NOMINATIE

We zijn trots op onze Ik Zorg campagne en dus ook erg blij met deze erkenning: een Gouden Loekie nominatie! Lees hier ons gastblog over deze mooie, nuttige en succesvolle campagne voor nieuwe, meer en behoud van medewerkers in zorg en welzijn.

LEES MEER

NIEUWS / 18.12.2019

INTERVIEW MET JACCO TER SCHEGGET

“China verandert de spelregels” Jacco ter Schegget heeft tijdens het Marketing Congres zijn werkervaringen in Azië gedeeld.

LEES MEER

NIEUWS / 16.12.2019

START RENAULT DEALER DAGEN

Voor onze klant Renault ontwikkelden we een nieuwe crossmediale campagne: de Dealer Dagen. We laten zien dat Renault graag een stapje extra zet!

LEES MEER

NIEUWS / 13.12.2019

GUERRILLA ACTIE MET AQUAFRESH

Samen met Aquafresh hebben wij 244 witte reclame borden beplakt op NS-stations als guerrilla actie om iedere NS-reiziger een witte lach op het gezicht te toveren!

LEES MEER

eurobest

NIEUWS / 30.11.2019

GREAT NEWS; 2 X GENOMINEERD VOOR EUROBEST

Onze Een Tegen Eenzaamheid campagne is twee keer genomineerd voor de Eurobest awards!

LEES MEER

NIEUWS / 29.11.2019

ZILVER BIJ DE SPONSORRING 2019

Yes! Zilver behaald bij de Sponsorring 2019 met de Duracell Benelux 20% Club powered by Duracell in de categorie Entertainment en Events. Een mooie campagne waar wij een bijdrage hebben geleverd vanuit media, strategie en activatie aan het succes!

LEES MEER

NIEUWS / 13.11.2019

TWEE KEER EPICA SHORTLIST IN DE POCKET!

Goed nieuws: we hebben twee shortlist bemachtigd voor de Epica Awards nominaties met onze Een tegen Eenzaamheid campagne ”berichten tegen eenzaamheid” voor het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport!

LEES MEER

NIEUWS / 06.11.2019

TWEE BRONZEN EFFIES GEWONNEN!

Voor onze Rookvrije generatie & #DOESLIEF campagne.

LEES MEER

NIEUWS / 24.10.2019

WEER TWEE GOUDEN LOEKI NOMINATIES BINNEN!

Dit kwartaal hebben onze EentegenEenzaamheid en Heineken Biertje? campagne een nominatie bemachtigd!

LEES MEER

NIEUWS / 23.10.2019

NIEUW WERK VOOR BUURKRACHT

NIEUWS / 22.10.2019

HET NIEUWE DONORREGISTER, IK STA ER AL IN. EN JIJ?

Het vervolg op onze campagne voor het nieuwe donorregister is vanaf vandaag live op TV, social en radio!

LEES MEER

NIEUWS / 16.10.2019

CHEERS OP HET WINNEN VAN DE PITCH VOOR ONZE NIEUWE KLANT DISNEY!

NIEUWS / 09.10.2019

IK HEB TE HOREN GEKREGEN DAT IK DOOD GA. MAAR TOT DIE TIJD LEEF IK.

Bij het VPTZ congres deelde koningin Maxima en minister Hugo de Jonge de Prijs de Vrijwilliger uit. Onze Palliatieve zorg video werd hier getoond.

LEES MEER

NIEUWS / 01.10.2019

NIEUWE COO EN CHIEF TALENT OFFICER VOOR PUBLICIS GROUPE BENELUX

NIEUWS / 19.09.2019

EEN LEVENDIGE SFEER EN SAMENHANG VAN CREATIVITEIT EN DATA BIJ HET EERSTE M-TALKS DEBAT

NIEUWS / 10.09.2019

WAARDEER HET, REPAREER HET

Onze nieuwe SIRE campagne om mensen bewust te maken van hun weggooi gewoontes.

LEES MEER

NIEUWS / 10.09.2019

ODE AAN HET NEDERLANDSE KRATJE, BIERTJE?

NIEUWS / 27.08.2019

DURACELL FESTIVAL POWERBANKS

Om in te haken op het festival seizoen, hebben wij samen met Duracell Benelux een activatie bedacht voor de nieuwe Duracell Powerbanks. Een mooie campagne waarin wij vanuit media, strategie en activatie een bijdrage hebben geleverd aan het succes.

LEES MEER

NIEUWS / 05.09.2019

3 KEER SHORT LIST EN EEN CLIO AWARD VOOR GUMSHOE

NIEUWS / 20.06.2019

THE ONE THAT GOT AWAY

NIEUWS / 05.08.2019

EEN TEGEN EENZAAMHEID ZOMERCAMPAGNE

NIEUWS / 31.07.2019

2 GOUDEN LOEKI NOMINATIES

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien favoriete commercials. En dit kwartaal zitten daar onze Antea Group commercial bij ‘De brug’ en Hey het is oké – angststoornissen die we samen met Ministerie van VWS hebben ontwikkeld.

LEES MEER

NIEUWS / 01.08.2019

PREMIUM BEAUTY LANCERING SWISSE

Media, influencers en bloedsinaasappels kwamen samen in het Soho House te Amsterdam voor de premium beauty lancering van Swisse Haar Huid Nagels Liquid.
Een lanceringsevent wat het startpunt betekende voor de PR werkzaamheden voor Swisse, gedaan door MSL Group.

LEES MEER

NIEUWS / 28.06.2019

TAG ON VOOR HEINEKEN

NIEUWS / 16.06.2019

7 GUMSHOE NOMINATIES CANNES LIONS

Wist je dat Publicis Groupe’s werelds eerste schoen van kauwgom heeft geïntroduceerd? Met enkel free publicity hebben we een schoen wereldwijd meer dan 700 miljoen contacten behaald. Met deze case hebben we 7 nominaties behaald bij de Cannes Lions!

LEES MEER

NIEUWS / 20.04.2019

JACCO TER SCHEGGET CEO PUBLICIS GROUPE